Seger Dental Service

En utrustning från Seger är byggd för att leverera. Skulle olyckan vara framme är vi en snabb och effektiv servicepartner.

 

Snabb service

Vi delar in eventuella driftstörningar i två kategorier. Besvärande och Akuta.

Vid en besvärande driftstörning kan du som tandläkare fortfarande utföra dina behandlingar, även om allt inte går friktionsfritt som normalt. Vi lovar att vara på plats inom 72 timmar och åtgärda problemet.

Vid en akut driftstörning kan du som tandläkare inte längre utföra dina behandlingar eller störs kraftigt. Vi finns alltid där för dig på telefon och lovar att vara hos dig inom 24 timmar.

Tydliga servicepriser

Våra kunder har alltid tillgång till en tydlig prislista för service av utrustningen. Hos oss kostar inte ett servicebesök tiotusentals kronor. Du får dessutom gärna vara med och se vad som egentligen lagas. Vi behöver ingen felsökning med specialdator eller specialverktyg utan vi lyfter på huven och kollar vad som gått fel.

GDS-utbildning

Vi vet att tandläkare är en händig och handlingskraftig yrkesgrupp. Om Du vill så får du en komplett genomgång av utrustningen -under huven- när Du köper den. Efter avslutad GDS-utbildning får du även ett verktygskit som räcker för att åtgärda stopp i slangar och övriga fel som räknas som lätta. Skulle något mer avancerat inträffa väljer den händige först telefonsupporten. Känns felfunktionen trots det för svår kommer vi givetvis ut till din klinik så snart vi kan.

Serviceavtal

Vårt serviceavtal innebär bara fasta låga priser. Och snabba leveranser. Vi vill inte att du ska behöva oroa dig för dina servicekostnader eller för din tillgänglighet. Därför erbjuder vi alla kunder att teckna marknadens enklaste serviceavtal. Med serviceavtalet vet du vad allting kostar och framför allt; att du har samma goda tillgänglighet till hjälp under hela stolens tekniska livslängd.

Telefonsupport

Om frågetecken uppstår kring stolens funktion eller något enkelt fel behöver åtgärdas finns vi alltid tillgängliga för telefonsupport, givetvis kostnadsfritt. När du köper en stol får du direktnumret till Din servicetekniker som guidar dig genom felsökningen om du inte har tid att vänta. Detta är en utmärkt komplementservice till GDS-utbildningen.

När du som ägare av stolen åtgärdar ett besvärande eller akut problem själv -med vår guidning- är ingen gladare än vi. Då skickar vi givetvis en chokladask till dig och din personal och skänker 300.- till “Tandläkare utan gränser”.

Rekond och avveckling av stolen.

Vi rekommenderar att du fräschar upp din Unit och köper nya dynor vart annat år. Inte minst för att det ger ett lyft till behandlingsrummet. Dynorna finns i alla tänkbara färger och ett par olika modeller. Kostnaden för ett nytt kit med dynor ligger på 5.990:-

När det blir dags att avveckla stolen ringer du oss. Vi ser till att den kommer till användning där den behövs bäst via en biståndsorganisation. Det är fördelen med Seger Line. De är lätta att serva, stolarna är pålitliga och reservdelarna är billiga. Detta gör våra stolar väl lämpade att använda överallt. År efter år.